Una din principalele metode de promovare ale unui serviciu il ofera articolele web, care echivaleaza intr-o oarecare masura cu descrierea site-ului ce se foloseste in directoarele web. Cu alte cuvinte fie ca aveti de scris un articol, de facut o descriere a unui serviciu/site ori reclama unui produs, e bine de stiut de unde sa incepeti si ce sa scoateti in evidenta. Cu toate ca este folositor in mai multe aspecte, am sa ma axez pe articolele web.
Un articol bun trebuie scris cu cap, adica pe langa un titlu cat mai explicit si atragator trebuie sa aiba un inceput, cuprins si o incheiere, exact ca la Lb Romana.
Cand am zis “exact ca la Lb Romana” m-am referit ca:
Titlul trebuie sa fie explicit, cand utilizatorul il cauta sa-l si gaseasca, insa in acelasi timp trebuie sa fie si atragator pentru cei care nu sunt neaparat interesati de ce “vinzi/transmiti” in acel articol.
In introducere trebuie sa prezinti pe scurt, continutul acelui articol, fireste incercand prin orice mijloace sa faci cititiorul sa-l parcurga pana la capat.
Cuprinsul bine inteles ca va cuprinde titlul si introducerea pe larg, nici chiar foarte larg sa nu se plictiseasca. Trebuie punctat esentialul, daca se abereaza pe subiect exista riscul ca cititorul sa caute in alta parte. Pentru a usura citirea puteti structura articolul pe subtitluri/puncte, insa nu-l faceti schema ca la matematica.
In incheiere puteti scrie o parere personala, o concluzie, ori un mod de a face cititorul sa raspunda(forum-uri, site-uri articole web, iar in cazul descrierilor in directoarelor web starniti interesul vizitatorului care este posibil sa viziteze site-ul).
Este un lucru important ca articolul ori informatia sa aiba si comentarii. Cei care intervin pot aduce informatii noi, ori o posibila discutie intre membrii comunitatii, care la randul sau duce la mai multe afisari ori daca se ajunge la o discutie interesanta la membri in plus. Cu alte cuvinte lasati loc de un raspuns..
Ok, pana acum am scris partea de “literatura” a unui articol, acum sa trecem la lucruri serioase, cum scriem un articol optimizat seo.
Cum scriem un articol optimizat pentru motoarele de cautare(seo):
Un articol optimizat pentru robotii motoarelor de cautare nu inseamna ca este scris fara noima, inseamna doar ca este structurat in asa fel incat sa-l “inteleaga” si cititiorii umani si cei virtuali.
Nu voi putea atinge toate punctele, insa in mare voi scrie cum sa alegem cuvintele cheie si cum sa le folosim, cum sa folosim imaginile intr-un articol, cum alegem un titlu adecvat, etc..
a. Cum folosim imaginile pentru optimizare seo intr-un articol:
Optimizarea pe imagini este un sistem destul de virgin, desi este un mod destul de eficient si simplu de a strange vizite. Pe langa atractivitatea ce o aduce unui articol, imaginile aduc si vizitatori ce cauta efectiv imagini prin diferite metode.
Desi motoarele de cautare inca nu pot citi imaginile ci le gestioneaza doar prin cuvintele cheie ce le insotesc(alt, title), este important ca acestea sa fie relevante, daca se poate si unice pentru ca Google image search are un sistem prin care poate “detecta” similitudinea imaginilor, lucru ce poate duce la ignorarea fisierelor tale.
Numele fisierelor de tip imagine trebuie sa fie relevant cu imaginea in sine ori cu articolul. Despartirea cuvintelor se va face prin “_” ori “-“.
Exemplu: “articole_seo”, nu “dsc044″…
Atributul alt(texte alternative) nu este vazut de cititori, insa este oarecum prielnic motoarelor de cautare. Este folosit indeosebi pentru adaugarea altor cuvinte cheie relevante.
Tagul title este clar titlu imaginii care se afiseaza in momentul in care utilizatorul duce cursorul pe imagine. Se pot utiliza si cuvinte cheie, insa o “scurta prezentare” ce contine si cuvinte cheie este mai benefica.
Un exemplu de folosire a atributului alt si tagul title:
Foloseste link pe imagine, fie ca este indexul site-ului ori ca este o alta pagina din site.
Densitatea cuvintelor cheie:
Incep prin a va spune ca daca abuzati de cuvintele cheie nu faceti altceva decat sa enervati vizitatorii care intr-un final vor parasi site-ul. Da, este important ca aceste cuvinte sa se regaseasca in text, insa doar intr-o proportie de 1-5%, doar cat motoarele de cautare sa-si dea seama despre ce este vorba.
De exemplu eu iti spun doar 3-4 cuvinte: optimizare, seo, articol. Este evident si oricine isi da seama despre ce este vorba in articol.
Nu este ceva sigur si testat 100%, insa multi recomanda folosirea cuvintelor cheie si in primele propozitii.
De exemplu puteti spune: In acest tutorial am sa va vorbesc despre cum sa scrieti un articol optimizat seo.
c. Poate cel mai important lucru, titlul articolului:
Da stiu, am tot repetat cum trebuie sa arate un titlu, insa de fiecare data aduc cate ceva nou. Titlul nu trebuie sa contina mai mult de 65 de caractere, sa fie cat mai explicit si sa contina cuvinte cheie.
d. Tagurile h1,h2 si h3:
Cel mai important dintre ele este h1, acesta fiind urmat de h2 si h3.
Aceste taguri sunt pentru motoarele de cautare la fel cum sunt pentru noi, oamenii, subtitlurile. Un rezumat a ceea ce se va prezenta mai departe. Pot spune cu usurinta ca este un fel de titlu in continut.
Pe scurt cum trebuie sa arate un articol optimizat seo:
- Titlul va contine cuvantul/cuvintele cheie ori derivate. Insa nu este favorabil sa scrieti un titlu fara sens care doar contine cuvinte cheie, scrieti-l intr-un mod cat mai natural si cat mai usor de memorat.
- Continutul sa fie cat mai bine structurat, fiind in acest fel citit cu usurinta. Nu scrieti articole pentru motoarele de cautare, le scrieti pentru utilizator structurate in asa fel incat sa va ajute si in motoarele de cautare. Va recomand sa scrieti articolul, iar apoi, optimizati-l pentru motoarele de cautare, insa doar daca nu se deranjeaza cititorul.
- Continutul trebuie sa aduca informatii de calitate.
- Densitatea cuvintelor cheie din continut sa nu depaseasca 1-5%. Se recomanda folosirea cuvintelor cheie in fraze de dimensiuni mai mari, nu intr-o propozitie de cateva cuvinte..
- Sa fie folosite cu preponderenta tagurile h1, h2, h3.
- Sa se incerce derivari ori sinonime in forme umane ale cuvintelor cheie. EX: Articole optimizate seo: optimizare articole, articolele optimizate.
Se observa ca nu trebuie sa fii expert pentru a scrie un articol corespunzator, atat pentru motoare cat si pentru un om. Cu cat esti mai natural cu atat ai mai mult de castigat, cu cat incerci sa fentezi mai mult cu atat ai mai mult de pierdut.